یزدفردا :عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نقشه مهندسی فرهنگی را نقشه راه برای پیش‌برد جامعه به سمت تحول و بهبود فرهنگی دانست و تأکید کرد: این نقشه باید هرچه سریع‌تر ارائه و ابلاغ شود تا وضعیت جامعه از سکون، رکود و نزول فرهنگی کنونی رهایی یابد.

"سید جلال یحیی‌زاده"  با اشاره به مراحل نهایی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور از ضروریات ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور است و باید هرچه‌ سریع‌تر نهایی و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود.


نماینده مردم تفت و میبد نقشه مهندسی فرهنگی را نقشه راه برای پیش‌برد جامعه به سمت تحول و بهبود فرهنگی دانست و تصریح کرد: تاکنون تأخیر بسیاری در تدوین این سند فرهنگی صورت گرفته است که امیدواریم بیش از این در زمینه تدوین آن کوتاهی، قصور و تعلل صورت نگیرد.


یحیی‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در مورد مهندسی فرهنگی کشور چندین بار به صورت شفاف و مؤکد توصیه‌هایی داشته‌اند، گفت: متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای مرتبط، کمترین تلاش ممکن را برای تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور داشته‌اند و عملکرد آنها در شأن این دستگاه‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری نبوده است.


عضو کمیسیون فرهنگی اجرایی شدن اصول و محورهای مهندسی فرهنگی در جامعه را موجب ایجاد تحولی بزرگ در عرصه فرهنگی دانست و ادامه داد: سیاست‌های فرهنگی موجود در نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید هرچه سریع‌تر ارائه و ابلاغ شود تا وضعیت جامعه از سکون، رکود و نزول فرهنگی کنونی رهایی یابد.


محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پایان امسال نقشه مهندسی فرهنگی کشور را ارائه می‌دهد که در این نقشه، اصول، اولویت‌ها ، صحنه رقابتی و تحلیل شرایط محیط فرهنگی به خوبی لحاظ شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا